3a edició dels Pressupostos Participatius: Inici aquest proper divendres 19 d’octubre

L’Ajuntament d’Artés iniciarà, a partir d’aquest divendres 19 d’octubre, la 3a edició dels Pressupostos Participatius per definir com han de ser els pressupostos municipals de l’any 2019. L’edició d’enguany es presenta renovada ja que, gràcies al finançament d’una subvenció de la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament està rebent el suport d’una empresa externa, la cooperativa l’Arada. Gràcies al suport extern, l’estructura de les diferents assemblees temàtiques serà una mica diferent.

Així doncs, les assemblees començaran amb un breu anàlisi tècnic i s’explicaran les línies estratègiques generals que s’estan portant a terme, tant des dels serveis tècnics de l’Ajuntament com des dels diferents Consells Temàtics. Després es treballarà en grups al voltant de les línies estratègiques exposades, per poder generar diàleg, reflexió i anàlisi amb més profunditat dels temes i les propostes. A continuació, els diferents grups explicaran les diferents propostes que han treballat i les reflexions associades i finalment es redactaran les propostes que es veuen més necessàries i interessants de l’àrea en conjunt.

Amb aquesta metodologia, les assemblees volen ser espais on s’analitzi i debati les diferents necessitats de la vila i es prioritzi on dedicar recursos econòmics del consistori per fer possibles les propostes proposades.

Les diferents Assemblees Temàtiques seran:

  • DIVENDRES 19 OCTUBRE: JOVENTUT
  • DILLUNS 22 OCTUBRE: DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC LOCAL
  • DIMECRES 24 OCTUBRE: EDUCACIÓ
  • DIVENDRES 26 OCTUBRE: SALUT I BENESTAR
  • DILLUNS 29 OCTUBRE: CULTURA, FESTES I ESPORTS
  • DIMECRES 31 OCTUBRE: TERRITORI I MEDI AMBIENT

Paral·lelament a les Assemblees Temàtiques, ja han començat també el treball a les escoles. Com que una de les finalitats dels pressupostos participatius és la de promoure la cultura de la participació, és molt important aquesta part del procés. Amb els Pressupostos Participatius Infantils l’alumnat de 5è i 6è de les escoles de la vila també fan propostes i després les voten per a prioritzar-les. Les seleccionades també es podran votar a la consulta popular.

Un cop finalitzin les diferents assemblees i estiguin definides i valorades les propostes, hi haurà la Consulta Popular, que es farà de l’1 fins al 16 de desembre. A la consulta es podran votar 10 propostes i es podrà fer tan presencialment, a l’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, com telemàticament , a través de la pàgina web participa.artes.cat. Un cop finalitzada la consulta, l’Equip de Govern elaborarà el pressupost municipal per l’any vinent, intentant incloure el màxim de propostes plantejades per la ciutadania.

0
 

Cerques un tràmit?

· Certificat d'empadronament
· Llicència d'obres
· Instància general
· Ocupació de la via pública
· Reserva d'espais i material
· Informe urbanístic

 

 

Xarxes socials

Tota la informació d'Artés i de l'Ajuntament a les xarxes socials. Segueix-nos al Twitter i al Facebook per estar informat de l'actualitat del municipi de primera mà.

 

Telèfons d'interès

938 305 001 Ajuntament

061 Emergències mèdiques

112 Emergències

Més
 

El temps a Artés

Salutació de l'Alcalde

Salutació de l'Alcalde

Benvinguts al nostre portal virtual d'informació municipal. En aquesta web hi podeu trobar tota la informació relacionada amb l'Ajuntament i el poble d'Artés: la nostra història, el nostre patrimoni natural i cultural...

Llegir més

Galeria d'imatges