Assessorament energètic i atenció a la pobresa energètica
A través de l’Agent Energètic de l'oficina podreu tenir els serveis següents:
- Recepció i detecció de les demandes de la ciutadania via presencial, telefònica o telemàtica.
- Atenció personalitzada a la ciutadania en matèria d’eficiència energètica: interpretació factures, ús racional de l’energia, informació i orientació a altres serveis en cas de ser necessari.
- Realització d’un estudi-diagnosi de la despesa, consums i hàbits de consum energètic al ciutadà aplicant un qüestionari bàsic energètic.
- Rebre informació de mesures que millorin l’eficiència energètica i el confort a la llar a través de pautes de comportament que permeten estalviar energia a la llar.
- Rebre informació i orientació de les subvenció i ajuts existents relacionades amb energia renovable i eficiència energètica.
- Assessorament en la defensa dels drets d’accés als subministraments bàsics.
- Detecció de situacions de greu vulnerabilitat o urgència en relació als subministraments, derivar als serveis socials i activar el servei de intervenció i acompanyament personalitzat del propi servei d’assessorament energètic que es detalla al punt 3.
- Informació dels aspectes reglamentaris respecte els subministraments bàsics.
- Informació respecte la implementació de les energies renovables a les llars.
Per accedir al servei podreu concertar una visita a través del 682 861 998, a través del correu oficinaenergetica@ccbages o bé presencialment a l’Ajuntament els dimecres de 10 a les 14 h.