Millora de la seguretat i l’accessibilitat a l’encreuament entre C. Barquera i C. Rocafort (BV431)

Dilluns, 27 d’abril de 2026

El 4 de maig començaran les obres de millora de la seguretat i l’accessibilitat a l’encreuament entre C. Barquera i C. Rocafort (BV431)

Durada prevista: 3 mesos.
Pressupost: 133.947,00 €

L'objectiu principal de l'obra és la millora de la seguretat viària i accessibilitat a l’entorn de l’encreuament, amb la pacificació del trànsit i ampliació dels espais per als vianants.

Les actuacions previstes de l'obra són:

  • Adequació i millora dels amples de voreres.
  • Nous passos de vianants adaptats a tots els itineraris de l’encreuament.
  • Passos de vianants de ressalt previs a l’encreuament, que milloren l’accessibilitat i fan reduir la velocitat del vehicles.
  • Estrangulament de l’amplada de la calçada en l’encreuament, garantint els radis de gir i obligant a reduir les velocitats.
  • Redistribució de l’espai d’accés a l’Ajuntament amb eliminació de pendents transversals, creació d’un itinerari adaptat, reducció de l’espai per als vehicles, ampliació del vestíbul exterior d’accés a l’edifici, i formació d’espais enjardinats.
  • Desplaçament de les places d’aparcament reservades a la policia local al c. Pla del Clavari, i prohibició d’aparcament davant l’accés a l’Ajuntament.
  • Reparació, substitució i ampliació d’embornals per la recollida d’aigua pluvial.
  • Reasfaltatge de tota la calçada, dins l’àmbit d’actuació, amb nova senyalització horitzontal i vertical.

Les afectacions de l'obra són:

 

  • Als carrers Barquera, Rocafort, ctra. de Prats i les Parres, es mantindrà la circulació, regulada amb pas alternatiu o sentit únic, segons convingui en cada fase de l’obra. De manera excepcional, es podrà tallar el trànsit puntualment per executar treballs concrets, amb la senyalització corresponent.
  • Les sortides dels carrers Raval i Pla del Clavari cap a la placeta de davant l’Ajuntament es tallaran durant la fase d’obra que afecti aquest tram. Els vehicles veïnals hauran de sortir en sentit contrari cap als carrers Indústria i Joan Maragall.
  • Es mantindrà en tot moment la circulació de vianants per a accedir a les finques privades i a l’Ajuntament, amb les mesures de seguretat pertinents.
  • Malgrat que s’intentarà prevenir i reduir el màxim, es generaran molèsties per sorolls, vibracions i pols, habituals en aquest tipus d’obra.

Informació completa sobre l'obra al document de la columna de la dreta.

Per incidències o necessitat de més informació, es pot contactar amb els Serveis Tècnics de l’Ajuntament d’Artés al tel. 93 830 50 01 o per correu electrònic a artes@artes.cat

Darrera actualització: 24.04.2026 | 12:21