Oficina d’assessorament energètic i atenció a la pobresa energètica
L’Ajuntament d’Artés, a través del Consell Comarcal del Bages, disposa d’una Oficina d’assessorament energètic i atenció a la pobresa energètica. A través d’aquesta oficina es vol promocionar l’eficiència energètica mitjançant l’atenció i assessorament a la població i intervenint i acompanyant a aquelles persones en situació de pobresa energètica, amb l’objectiu de contribuir a la millora de la seva qualitat de vida i acomplir el dret a l’accés als subministres bàsics d’aigua, llum i gas.
Així doncs, els objectius de la Oficina són:
- Informar, orientar i apoderar a les persones en l’àmbit de la gestió energètica de les seves llars.
- Defensar els drets de les persones pel que fa a l’accés als subministraments bàsics, així com contribuir al compliment de la Llei 24/2015.
- Acompanyar al ciutadà en la gestió dels tràmits amb les comercialitzadores per reduir la despesa energètica: canvis de tarifes, de contractacions, de comercialitzadora, optimització potències, etc.
- Detectar situacions de pobresa energètica o de risc potencial de patir-ne a partir d’un diagnòstic específic en relació a les tres variables claus: l’estat i composició de la llar, els ingressos econòmics, i la despesa en el pagament dels subministraments bàsics.
- Treballar coordinadament amb aquells serveis de la comarca que actuïn en el mateix àmbit: serveis de consum, d’habitatge i, especialment, amb als serveis socials bàsics municipals.
- Augmentar l’eficiència energètica dels habitatges de les persones que pateixen pobresa energètica greu, a través dels lots de material que disposarà el Consell Comarcal per oferir, gratuïtament, a aquestes famílies més vulnerables.
- Oferir tallers i xerrades dirigits als professionals i a la població per tal de donar eines que facilitin l’eficiència energètica i l’estalvi econòmic.
A través de l’Agent Energètic d’aquesta oficina podreu tenir els serveis següents:
- Recepció i detecció de les demandes de la ciutadania via presencial, telefònica o telemàtica.
- Atenció personalitzada a la ciutadania en matèria d’eficiència energètica: interpretació factures, ús racional de l’energia, informació i orientació a altres serveis en cas de ser necessari.
- Realització d’un estudi-diagnosi de la despesa, consums i hàbits de consum energètic al ciutadà aplicant un qüestionari bàsic energètic.
- Rebre informació de mesures que millorin l’eficiència energètica i el confort a la llar a través de pautes de comportament que permeten estalviar energia a la llar.
- Rebre informació i orientació de les subvenció i ajuts existents relacionades amb energia renovable i eficiència energètica.
- Assessorament en la defensa dels drets d’accés als subministraments bàsics.
- Detecció de situacions de greu vulnerabilitat o urgència en relació als subministraments, derivar als serveis socials i activar el servei de intervenció i acompanyament personalitzat del propi servei d’assessorament energètic que es detalla al punt 3.
- Informació dels aspectes reglamentaris respecte els subministraments bàsics.
- Informació respecte la implementació de les energies renovables a les llars.
Per accedir al servei podreu concertar una visita a través del 682 861 998, a través del correu oficinaenergetica@ccbages o bé presencialment a l’Ajuntament els dimecres de 10 a les 14 h.